Ring trygt til os og få en snak om din næste VVS-opgave.
#1.01. Betaling
Munke vvs benytter fakturabetaling som vores primære betalingsmetode. Vi sender efter arbejdsudførelsen ( der kan i enkelte tilfølde går længere) en faktura på den udførte opgave. Strækker opgaven sig over længere tid, vil vi typisk midtvejs i projektet sende en a-conto faktura, svarende til der hvor vi er i udførelsen af opgaven. Vores Betalingsbetingelser efter du har modtaget en faktura er 10 dage. Dette er også anført på vores faktura.
#1.02. Priser
Alle vores priser oplyses for, så vidt det er muligt, inkl. moms. Dog har vi gjort en dyd ud af altid at oplyse dette efter prisen, og hvad den er anført med. Dette gør vi med excl moms (prisen er uden dansk moms) eller inkl. moms (endelig pris med dansk moms.)
#2.01 Hvem bestiller opgaven
Vi tager altid udgangspunkt i, hvem der bestiller opgaven. Så et eksempel er , at hvis en ejer af en ejendom eller hus skal betale regningen, men arbejdet skal udføres for en lejer på matriklen, er det ejeren der skal kontakte os. Kontakter lejeren os, vil det også være lejeren, regningen udstedes samt sendes til.
#2.02 Hvornår er en aftale en ordre
Vi betragter en ordreafgivelse for værende bestilt, hvis en kunde enten ringer, sender os en mail eller sms. Kontakter kunden Munke vvs og aflyser sin tid, er dette uden omkostninger for kunden. Dette skal blot gøres inden vi har været forbi kundens adresse.
#2.03 Vi har været på adresse, men ikke udført noget.
Dette sker dog meget sjældent, men det kan forekomme. I disse tilfælde, og naturligvis er der forhold, hvor dette ikke gør sig gældende, er Munke vvs indtjening baseret på, at vi kan fakturere vores tid brugt ved kunden. Nedenfor er der skitseret 4 eksempler, hvor det kan forekomme, og hvor vi måske sender en faktura efterfølgende:
1) En fejlsøgning, hvor det viser sig ikke at være en vvs opgave, men en elektriker opgave.
2) Et stoppet afløb, hvor vores rensebånd ikke kan løse opgaven, men der skal tilkaldes en slamsuger
3) Kunden har selv købt en vare , men den var fejlleveret eller med mangler, og opgaven kan ikke udføres før varen er ombyttet.
4) En fejlsøgning for at finde en fejl, men ender med en undervisning af kundens egen anlæg eller blot en indstilling af kundens anlæg.
Der kan muligvis forekomme flere scenarier, men det sker meget sjældent. Men i alle tilfælde er vores tid brugt, og denne tid vil blive faktureret.
Når vi som håndværker kommer ind i kundens hjem for at udføre det bestilte arbejde, så kræves det ofte, at vi skal lave indgreb på kundens nuværende installationer. Dette punkt vedrører derfor kundens egen installation og i forvejen installerede produkter. Disse installationer kan være af ældre dato, vedligeholdt eller i mindre grad eller sågar aldrig brugt (eks. lukke ventiler/afspærringsventiler/raperationsventiler). Munke vvs antager at den installation kunden har, kan holde til formålet og at en ventil kan lukke for vandet, når vi lukker den. Vi regner med at et rør kan holde til formålet, at kundens øvrige produkter er monteret korrekt og kan holde til ny renovering i henhold til gældende byggeri. Her nedenfor har vi lavet nogle eks. for at vise, hvornår sådanne kan opstå. Men i selve vilkårteksten er det gældende at Munke vvs ikke er erstatningsmæssigt ansvarlig for udførelse af arbejde på kundens nuværende installation, hvis den af en eller flere grunde ikke kan holde til indgreb. Dette kan være pga. alder, slidtager, aldrig brugt/groet fast eller tæret.
Her er nogle eks. på disse forhold:
- Vi er i kundens hjem og har behov for at lukke for vandet. Efter vi har anvendt kundens egen stophane er den blevet utæt.Alle tilbud gælder min. 30 dage. Tilbuddet skal være skriftligt accepteret inden udgangen af de 30 dage for at være gyldigt. Når tilbuddet accepteres bliver det til en ordre.
1. Excl. er evt. EL arbejde
2. Alt som ikke er beskrevet i ovenstående tilbudslinjer udføres efter regning iht. aftale.
3. Der tages forbehold for beskadigelse af ikke synlige installationer samt evt. skrammer på karme ved arbejdsudførelse og skjulte installationer
Disse tre forbehold betyder følgende:
1) Eks. har vi givet et tilbud på at montere en cirkulationspumpe, en opvaskemaskine eller andet der kræver strøm. Munke vvs kan godt montere et stik i en stikkontakt, men kræver opgaven en elektriker, hvor der skal tilsluttes elkabler eller nye installationer, er dette ikke inkl. i vores pris.
2. Vi stiller som udgangspunkt nogle linjer op i vores tilbud. Er opgaven ikke beskrevet i selve tilbudsteksten, så har vi heller ikke forholdt os til at udføre det og ej indregne det i prisen. Derfor skal tilbuddet læses og evt. kommenteres, så kunden og Munke vvs kan blive enige om den rigtige pris samt tilbudstekst inden arbejdet accepteres. Er opgaven ikke med i tilbuddet, så udfører vi naturligvis blot dette arbejde på. alm timeløn. Det er det vi kalder ekstra arbejde.
3) Dette betyder, at når et badeværelse eks. skal renoveres, kan der ske skader på eks. dine dørkarme, dine afløbsrør/vandrør. Der kan også være skader i gulvet eller det kan være udført efter ikke gældende standarder. Skal man rille et indbygningsarmatur ind i væggen, kan der i visse tilfælde gå hul hele vejen igennem væggen, og det kræver en maler/mure til at reparere det efter endt arbejde. Disse opgaver som vi kalder "små reparationer" er ikke en del af vores tilbud. Dog sker det ikke ofte, men vi skriver dette, da det forekommer.
#5.01 Prioteter / overhold den aftalte tid
Her er et punkt vvs montøren er kendt for at bryde. Ved Munke vvs er det også en af vores daglige udfordringer, at overholde den tid, der er aftalt med kunden. Ingen ønsker at kunden sidder og venter! Vi er begyndt at aftale tider som værende formiddag og eftermiddag, da det er en stor udfordring at aftale et specifik tidspunkt med en vvs montør. Årsagen er at vi ikke kender den tid, som det tager at løse vores opgaver. Skal en kunde have monteret en vandhane, bliver der sat 1 time af i kalenderen til dette. Tager opgaven dog 1,5 time af en eller anden grund, eller kunden havde flere opgaver til vores montør, så er hele dagen sat en halv time bagud, hvilket ikke er optimalt for hverken kunden eller os!
En anden årsag kan være prioritet af opgaver. Som vvs installatør er rørskader eller brud på rør, ingen vand eller ingen varme i huset, et problem som ikke altid kan vente til dagen efter, tilsvarende til at få et nyt toilet eller en ny vandhane. Derfor kan sådanne opgaver ofte ødelægge vores i forvejen planlagte kalenderdag, da et sprunget vandrør ofte kommer ind på dagen, og ikke som noget der er planlagt. Så har man en aftale med os tirsdag over middag, og der er en anden kunde, som ringer og fortæller, at de har et brud på deres vandrør, vil denne opgave blive prioriteret, så skaden kan begrænses ved hurtig udrykning, og så der ikke kommer unødige følgeskader.
#5.02 Ikke overholdt tid
Vi ved at dette er en udfordring, men vi tilbyder ikke refundering eller tab i forbindelse med en ikke overholdt tid fra vores side. Det lyder hårdt, men virkeligheden er, at vi gør vores bedste for at advisere eller holde tiderne. Vi har ingen intention, om at vores kunder skal vente, men vi indrømmer at det sker, og vi forsøger at give besked, når vi er forhindret. Dog kan dette også glippe, hvis vi står med et sprunget vandrør, så er vores fokus at få dette stoppet.
#5.03 Ringer inden vi kommer
Hvis du oplyser os om, at vi skal ringe inden vi kommer, så gør vi det. Dette er en metode, som vi ofte foretrækker, da vi vinder ved ikke at komme til en dør, der er låst og der ingen er hjemme. Desuden vinder kunden ved at vide, at vi kommer om ca. 10/20 min og er på vej, og kan forberede sig. En anden fordel for kunden er, at man ikke behøves at sidde derhjemme og vente uden viden om, hvornår vi kommer. Er du gået en tur med hunden eller lige taget op at handle, så oplyser du blot dette til vores montører når han ringer. Han vil så enten skubbe besøget ydeligere 10 min eller I kan sammen finde en anden tid.
#6.01 Gør det selv
Vi synes "Gør det selv" arbejde er en spændende måde at arbejde på, og vi har den fulde forståelse for, at der er mange penge at spare ved denne løsning. Bygherre og håndværker skal blot have enighed om, hvad kunden selv ønsker at udføre, og hvilken opgave Munke vvs skal udføre. I mange af de projekter, som vi deltager i, er der ofte en vis portion "Gør del selv" arbejde involveret ( "Gør det selv" arbejde = når kunden selv udfører en del af arbejdet). Munke hjælper både med råd og vejledning, og vuderer ofte sammen med kunden, hvilke opgaver der evt. er bedst, vi som professionel udfører. Kunden påtager sig selv en del af ansvaret vedrørende reperationen/installationen, og hvis der sker fejl i forbindelse hermed.
Efter købeloven er der en reklamationsret på 24 måneder på alle varer. Købelovens mangelsregler finder anvendelse. Reklamationsretten betyder, at du kan reklamere over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden for 24 måneder efter købet. Du skal reklamere inden rimelig tid efter at en sådan fejl eller mangel er eller burde være konstateret. Reklamation skal altid henvendes til det sted du har købt varen, og ikke det sted du har fået den monteret.
Persondatapolitik / Person data ( GDPR )
Erklæring
Munke vvs videregiver ikke informationer ang. vores kunder til tredjemand for direkte marketing eller lignende. Alle aftaler med Munke vvs indgåes på dansk.
Hvilke informationer indsamler vi?
Munke vvs opsamler informationer om dig som kunde på forskellige sider. Hovedsageligt sker dette dog i vores ordresystem samt vores økonomisystem, hvor telefonnummer, navn, adresse, e-mail er krævet, for at vi vil modtage en ordre. Det skal kraftigt pointeres, at vi IKKE opbevarer evt. afgivne dankortnumre, eller personfølsom information. Vores hjemmeside benytter som alle forretninger, der er programmeret i ASP, cookies. Cookien benyttes udelukkende til at holde indkøbskurvene adskilt på serveren.
Alle registrerede oplysninger bliver behandlet i henhold til reglerne i Persondataloven. Oplysninger afgivet til Munke vvs sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Dine oplysninger vil udelukkende blive brugt til at håndtere din bestilling med relevante samarbejdspartnere med henblik på at gennemføre din ordre fx en underleverandør eller et fragtfirma.
Personoplysninger som er nødvendige for at gennemføre en ordre:
- Navn
- Adresse
- Postnummer og by
- Telefonnummer
- E-mail adresse
Registreringen af dine personoplysninger foretages med det formål at kunne finde den adresse, som vi skal arbejde på samt sende en faktura efter endt arbejde. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Indehavere og relevante ansatte hos Munke vvs har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Personoplysningerne registreret hos Munke vvs opbevares i 5 år af hensyn til krav fra bogføringsloven, hvorefter oplysningerne slettes.
Hvorfor skal jeg afgive oplysninger?
Årsagen til at vi samler information er, at dette er en nødvendighed for at vores personale og montører kan finde din dresse, når vi skal udføre reparationen i dit hjem samt fakturering af sagen efterfølgende. Vi bruger din E-mail og dit telefonnummer, så vi evt. kan kontakte dig for at formidle information angående planlægning, status af arbejdet eller fakturering..
Kan man begrænse den mængde information, der skal afgives?
Det er desværre ikke muligt at begrænse mængden af de informationer, der afgives til os, da vi mener, at det er et absolut minimum, der kræves.
Hvor længe opbevares opsamlede oplysninger?
De informationer som opsamles på vores hjemmeside, gemmes i mindst 5 år, af hensyn til at kunne yde garanti og opfylde regnskabslovens krav.
Cookies
På Munke vvs anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan f.eks. gøres på følgende måde: I Internet Explorer 8 slettes cookies under menuen "Funktioner" -> "Internetindstillinger" -> under punktet browserdata trykkes på slet. Herefter kommer en fane frem, hvor man kan sætte flueben i slet cookies og trykke på slet.
Persondata
Michael Munkholt er dataansvarlig for Munke vvs. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Munke vvs videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Munke vvs har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til munkwe vvs på mail: munkevvs@munkevvs.dk
© Munke vvs & blik aps er 100% danskejet - © Copyright 2024